خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/01 - 13:13
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
وزیر امور خارجه در دیدار با نایب رئیس مجلس الجزایر:

توسعه مناسبات با کشورهای آفریقایی خصوصا الجزایر اهمیت بالایی برای ایران دارد/ مشارکت فعال ایران در اجلاس سران اوپک

وزیر امور خارجه کشورمان با موسی خرفی رئیس مجلس الجزایر در محل وزارت امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، موسی خرفی نایب رئیس مجلس الجزایر و رییس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و ایران که  در راس هیئتی پارلمانی به کشورمان سفر کرده است امروز (یکشنبه یکم بهمن ماه) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.



امیرعبداللهیان در این ملاقات مناسبات دو کشور را در بهترین شرایط دانست و از حضور هیات پارلمانی بلند پایه الجزایر در کشورمان و در جهت توسعه مناسبات دو کشور ابراز خرسندی کرد.



وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به کارنامه درخشان و افتخارآمیز ملت الجزایر در راه مبارزه با استعمار فرانسه و نیل به استقلال، از مواضع انقلابی و اصولی مجلس ملی و دولت الجزایر در حمایت و پشتیبانی صادقانه از مردم فلسطین و غزه تقدیر و تمجید نموده و آن را الگویی برای دیگر کشورهای اسلامی برشمرد.



امیرعبداللهیان روند مناسبات دو کشور دوست و برادر ایران و الجزایر را پر نشاط و روبه رشد توصیف کرده و افزود: ما در سیاست خارجی برای گسترش مناسبات با کشورهای افریقایی خصوصا الجزایر اهمیت و اولویت بالایی قائل هستیم و جمهوری اسلامی ایران برگزاری اجلاس سران اوپک گازی( مجمع کشورهای صادرکننده گاز) در الجزایر را رویدادی مهم ارزیابی می کند و مشارکت فعالی در آن خواهد داشت.



نایب رئیس مجلس الجزایر: مساله فلسطین برای الجزایر از اهمیت راهبردی برخوردارست



موسی خرفی نایب رئیس مجلس الجزایر و رییس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و ایران نیز ضمن ابراز قدردانی از حسن میزبانی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: به نیابت از مجلس ملی و ملت الجزایر حادثه تروریستی تلخ در کرمان را که منجر به قربانی شدن شمار زیادی از مردم ایران گردید، صمیمانه تسلیت می گویم.



وی افزود: بدون شک مساله فلسطین برای الجزایر از اهمیت راهبردی برخوردارست. ملت الجزایر به عنوان ملتی انقلابی برای دستیابی به استقلال و رهایی از استعمار فرانسه بیش از یک و نیم میلیون شهید تقدیم کرد. اطمینان داریم که فلسطین پیروز خواهد بود و خون شهدا بهای آزادی است.



رییس گروه دوستی پارلمانی الجزایر با ایران با اشاره به ملاقات اخیر رییس جمهور اسلامی ایران با رییس جمهور الجزایر در سازمان ملل متحد، گفت: مناسبات دو کشور دوست الجزایر و ایران با جدیت بیشتری در حال پیگیری می باشد و الجزایر آمادگی دارد مناسبات خود را با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه های سیاسی و قانونگذاری و اقتصادی خصوصا انرژی و بهداشت و کشاورزی گسترش دهد.



وی تاکید کرد، رییس جمهور الجزایر مصمم است روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.



به گزارش خانه ملت در این ملاقات حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر نیز در این دیدار حضور داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 374999
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار